„SLOW“ období v kosmetice

Aneb zamyslete se nad tím, co si nanášíte každý den na Vaši pleť 🙂

Volný překlad článku, který vyšel 3. června 2015 ve francouzském měsíčníku „Madame Figaro“. 

Gastronomické hnutí Slow Food, Carla Petriniho, inspiruje mladou generaci značek péče o pleť. Jejich krédo zní: konzumovat méně, ale lépe.

Udělejte revoluci ve vaší zkrášlující rutině 

V misce smíchejte následující ingredience: 75 gramů ovesné mouky, 75 gramů jedlé sody 10 kapek růžového esenciálního oleje. Přidejte trochu přírodního jogurtu a uchovejte v chladu. Tento recept neohromí vaše dětičky, zbožňující cheescake, ale vám umožní     100 % přírodní čištění vaší pleti.

IMG_0502

Rachel Winard, tvůrkyně značky Soapwalla, jejíž krémový deodorant patří k best-sellerům v obchodním domě Colette, nedávno uváděla svou beauty class před pobavenými pohledy klientů pařížského obchodu.

Návody na výrobu domácích kosmetických přípravků, bez konzervantů a chemie, představují kapitál této třicátnice z New Yorku s image hipsterky. Rachel začala vyrábět kosmetické produkty doma ve své kuchyni kvůli lupusu – autoimunitnímu onemocnění, pro nějž je charakteristická kožní nesnášenlivost. Její mýdla a další masti se dnes prodávají po celém světě. Stejně jako Soapwalla, se objevuje nová generace mladých značek. Co je pro ně společné? Mají ekologicky zodpovědný přístup, úzké řady produktů, ve složení dávají přednost čistotě a kvalitě, jejich vizuální identita je velmi silná. V tomto duchu existuje ve Francii značka Berthe Guilhem, ručně vyráběné šampony s kozím mlékem, dále Douces Angevines, úzká řada produktů na bázi květin a léčivých rostlin.

„Tradice prestižní krásy“

Za těmito mladými „výhonky“ stojí podnikatelé ve věku 30 až 40 let, kteří zakládají své první malé a střední podniky. Nadšenci, dědicové bio laboratoře z 80. let, přeběhlíci velkých kosmetických skupin. Iniciativy stoupají rovněž ve Velké Británii, Itálii, Španělsku. Objevují se jak produkty pro péči o pleť a tělo, tak produkty na líčení, parfémy, hygienické produkty pro miminka. „Jedná se o typický generační fenomén,“ tvrdí Mélanie Philibert. „Naši rodiče nás umývali značkou Obao, již od dětství se živíme ovocem a zeleninou plnou pesticidů. Jistěže tohle zanechává následky. Čím dál více třicátnic si již nemůže na svou pleť nanést nic. A když se stanou maminkami, jsou ještě podezřívavější.“

Patnáct let po vlně bio značek, dohnaných různými historkami okolo označování produktů, dnes v lůně velkých skupin (Florame, Sanoflore…), slow kosmetika přitahuje méně puristy – „slow“ neznamená nutně „bio“ – … tito sympatizanti mohou být zklamáni trochu surovými přírodními konzistencemi. Ode dneška je na ně kladeno, aby se zajímali o etikety, porozuměli skutečným potřebám pleti a konzumovali tak méně a lépe. Výraz „vynalezl“ Belgičan, Julien Kaibeck – hádáme, že jej okopíroval od kulinářského hnutí Slow Food, Itala Carla Petriniho, zrozeného v 80. letech. Fenomén se stal předmětem knihy – Adoptez la slow cosmétique – a přinesl zrod virtuálního trhu, který registruje a prodává padesátku malých značek (slow-cosmetique.com). „Jsme dědicové tradice prestižní krásy. Nekřičím po teorii komplotu, pouze se ptám: neztratili jsme smysl? Jsem přesvědčený o tom, že pleť potřebuje být jen vyčištěná, hydratovaná a chráněná před sluncem,“ říká Julien Kaibeck. „Slow kosmetika rezonuje v celém světě, denně dostávám stovku emailů. Stejně jako lidé chtějí vědět, co jedí, stále více se ptají také na to, co obsahuje jejich krém, sérum.“

Možná až budete příště ve vaně, uděláte si čas, abyste si přečetli etiketu na svém sprchovém gelu.

Leave a Reply

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *